sandransjul

Mer Julmusik

Julmusik: Jul för mig innehåller mycket musik, och har alltid gjort på olika sätt. Det är en speciell känns som infinner sig när man lyssnar på Just Julmusik det är både rofyllt och glädjande.

För mig är Julmusik nostalgi och trygghet. Under flera år sjöng jag i kör och Julmusik var som sagt något som jag ansåg väldigt roligt att sjunga, man fick Julkänslor=D  Om ni skall på köruppvisning och luciatåg i Jul så passa på och njut för det finns inget vackrare och mer stämmningsfullt =)

En sång följt mig genom åren är En stjärna lyser så klar

Min systerdotter som nu börjar bli tonåring, önskade den ofta som godnatt sång alla kvällar jag satt barnvakt när hon var yngre, den känns som våran sång i Juletid, ja året om <3

Bland annat har Carola gjort den men det är från början översatt från Norska sången "En stjerne skinner i natt" som bland annat Oslo gospel kör framför. 

Och den första översättningen gjordes av Lasse ( gympdojjer till frack) Kroner 1998 enligt Wikipedia. =D

Men det finns en ännu finare version med Tommy Körberg och just  Olso Gospel kör. 



 

 

 

#1 - Tomtens Dotter

Den är alldeles underbar

Hela skivan med Tommy och Oslo är fantastisk. "Mitt hjerte alltid vanker" är helt fantastisk med dem.

#2 - Sandra

Ja visst är den=) Å var roligt att höra, skall lyssna på den då, Körberg är som sagt en underbar sångare=)