sandransjul

Sveriges Lucia 2011

Nu kan man rösta på vem som skall få äran och uppdraget att vara Sveriges Lucia med bland annat Kröning 3 december på Skansen och Luciafirande den 13 december på Skansen.

För att se  luciakandidater och deras organistioner som du stöder genom att rösta på dom gå in på:

Lucia 2011

 

Själv kommer jag rösta på:

Aida Lindqvist och Rädda barnen.

 

Apprå på Lucia tycker ni att Lucia skall vara Ljus, röd eller mörkhårig? Eller spelar det ingen större roll?

Jag tycker det blir en finare brytning till den allt vita och ljusen med en

mörkhårig Lucia =) Men smaken är som sagt som baken;)

 

 

 

 

#1 - ❤ Lisas Vinterland ❤

Kul att få veta :D Jadu, jag tycker det kvittar faktiskt :) Tidigare var det ju blonda som ansågs passa bäst, men den "riktiga" lucia sägs ju ha varit mörkhårig :) Huvudsaken hon kan sprida stämning! Däremot brukar jag oftast lägga en lott på blonda ändå, bara för att jag inte har raderat den dära blonda idén totalt! Jag kanske också skulle ta och rösta på nån! :)

#2 - Sandra

Ja smaken är som baken och huvudsaken hon ser trevlig ut tycker jag =) Ja tycker du skall rösta fanns många blonda som såg trevlig ut med;)