sandransjul

När det lider mot Jul

Japp jag erkänner har som sagt lyssat på Julmusik både hemma och Bilen sen början av oktober, till mina näras stora fasa. Dom är helt döva efter nyår=) Tur jag har min vän och svägeska B som kan tänka sig att lyssna i alla fall i slutet av oktober;) Just nu kör vi mycket Feliz Navidad med Dogge , den e ju stört underbar. Adde är mindre road som varje år, för att förhållandet skall håll har vi kommit överrens om att det går bra att spela utan hörlurar i oktober;) Julmusik allstå.

Ja jag är en sån som lyssnar på alla Julmusik jag kommer över men eftersom man är musikskadad sen barndomen.

Men som sagt vissa låtar har ju något speciellt  därför blir det nu en liten lista på mina bästa Jullåtar=)
Blir nog en till lista om jag känner mig själv men vi börjar så här
Håll i Julhatten mina vänner och njut.
När det lider mot Jul får mig att rysa varje år och skall sjungas med värdighet
och stämmning=) Den är grym när Loa Falkman tar i=D
En stjärna lyser så klar en Julsång som betyder mycket och senast sjöngs i bilen på väg till landet med systerdottran=) Nostalgi som sagt=)

Jag såg mamma kyssa Tomten denna sång har jag alltid tyckte är skojig så
den har varit återkommande varje år.
The Christmas song. Å men så mycket jul den är för mig. Vet inte varför den
är så speciell men så är det. Gillar musik väldigt mycket...

 

Så mörk är natten i midvintertid är den Lucia sång som jag tycker är så

vacker, texten är ju så vacker.

 

Vet jag tjatar men denna är ju så bra, både text och musik är som
en saga om förr i världen.

All I Want for Christmas- Vi säger så här denna har man sjungit till sin lede på skoluppvisningar
och vi kan kalla det hatkärlek för den är ju fruktansvärt klämkäck=)
Himmlen i min famn är en otroligt vacker sång. Denna sång har
man också oat mycket till i ungdomens dagar=)

Jultomten är fakiskt död: Ja vad skall jag säga Cornelis är ett geni.

Jul i Gamla stan- en version av Christmas in New York
Julen är här- Ja den är ju fin som den.

Ja det blev en lång lista och mer kommer imorgon=)
Sov gott
#1 - Lisas Vinterland

Tack för det! :) Men det kommer inte hända efter detta ;)

#2 - Amandas jul

Vad härligt :)

#3 - Lisas Vinterland

Jag vill verkligt börja lyssna, men håller mig liiiite till :o) Men som jag längtar nu, man vill bara trycka på playknappen på alla youtubevideor man hittar som är jul!

#4 - Sandra

Amanda: Underbart=)



Lisa: Du kan hålla i dig själv du;) Som sagt så fort semestern är slut vill jag helst börja lyssna:-p