sandransjul

Jullista
Lisas vinterland är en Julblogg jag gillar skrapt finns lite av varje och bra uppdaterat och så gillar jag listorna =)
Så jag låna en =D
Vet du hur/var och med vilka du ska fira julafton i år?
Skall fira som vanligt hos min syster i Dalarna med hennes familj, min mamma och om det blir som vanligt kommer min systers pappas familj och fira med oss=)
Tomten är far till alla barnen julen, jag skrivit om förut.
Vet du hur du ska fira nyår, isåfall hur?
Dom senaste åren har vi firat i goda vänner och släkts sällskap hemma i lägenheten i stan med 3 rätters middag och spel och fyrverier över bron=)
Men i år funderar vi på att fira i stugan på landet med ungefär samma upplägg=)
Vad önskar du dig i julklapp?
Ja friskhet och lycka är ju svårt att köpa;)  Men pengar, kaffemaskin, duntäcke, en diskmaskin - inte så extemt vikigt men bra att ha.
Strumpor, Parfym, Bodyshoppresentkort, presentkort och smink sånt jag är för snål för att köpa till mig själv=)
Brukar du stiga upp och åka på julotta på juldagsmorgonen eller har du gjort det förut?
Har hänt någon gång, men skulle ju vara trevligt och vi talar om att göra  det varje jul=)
Har du börjat köpa julklappar ännu?
Nej men kollar runt på cdon och andra ställen så snart kanske
Vilken scen är bäst ur Kalles jul klockan 3 på julafton?
Tomtensverksad eller Kalle Anka och Fåglen i djungeln
Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Hahaha beror från år till år men efteråt är man rätt nöjd
Brukar du känna att det är skönt när julen är över?
NEJ! hatar det... grått och trist
Vad är viktigast och minst viktigt på julbordet?
Viktigt: köttbullar och rödbetsallad och nubbesallad. Mindre viktigt:lutfisk.
Vilken julmustsort är godast?
Apotekarnes och Nygårda Julmust
Vilket glöggmärke är godast?
Blossa och Grytthyttan
Har du firat jul utomlands någon gång?
Nej
Vilken jullåt är den bästa, varför?
När det lider mot. Vet inte men har alltid legat mig varmt om hjärtat.
Men finns måga fler jag hade velat haft med. Julmusik har alltid varit något fint till Jul för mig=)
Vilken julfilm är den bästa, varför?
Mupparnas Julsaga  eller Tomten är far till alla barnen- en jämn kamp
Bästa julkalender?
Mysteriet på Greveholm är nostalgi.
Vilken artist tycker du är juligast av alla?
Loa Falkman
Har du varit Lucia någon gång?
Ja i gymnsasiet.
Vad är ditt bästa råd för en bra jul?
Skit i stressen och njut av glädjen.
Slutligen: berätta om ett julminne som betyder mycket för dig..
Den första Julen jag å Adde firade tillsamans med glögg , en kaptin morgan och att öppna Julklappar 00.01 på Julaftonsnatten.
Vet du hur/var och med vilka du ska fira julafton i år?
Skall fira som vanligt hos min syster i Dalarna med hennes familj, min mamma och om det blir som vanligt kommer min systers pappas familj och fira med oss=)
Tomten är far till alla barnen julen, jag skrivit om förut.

Vet du hur du ska fira nyår, isåfall hur?
Dom senaste åren har vi firat i goda vänner och släkts sällskap hemma i lägenheten i stan med 3 rätters middag och spel och fyrverier över bron=)
Men i år funderar vi på att fira i stugan på landet med ungefär samma upplägg=)
Vad önskar du dig i julklapp?
Ja friskhet och lycka är ju svårt att köpa;)  Men pengar, kaffemaskin, duntäcke, en diskmaskin - inte så extemt vikigt men bra att ha.
Strumpor, Parfym, Bodyshoppresentkort, presentkort och smink sånt jag är för snål för att köpa till mig själv=)
Brukar du stiga upp och åka på julotta på juldagsmorgonen eller har du gjort det förut?
Har hänt någon gång, men skulle ju vara trevligt och vi talar om att göra  det varje jul=)

Har du börjat köpa julklappar ännu?
Nej men kollar runt på cdon och andra ställen så snart kanske
Vilken scen är bäst ur Kalles jul klockan 3 på julafton?
Tomtensverksad eller Kalle Anka och Fåglen i djungeln
Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Hahaha beror från år till år men efteråt är man rätt nöjd
Brukar du känna att det är skönt när julen är över?
NEJ! hatar det... grått och trist
Vad är viktigast och minst viktigt på julbordet?
Viktigt: köttbullar och rödbetsallad och nubbesallad. Mindre viktigt:lutfisk.
Vilken julmustsort är godast?
Apotekarnes och Nygårda Julmust
Vilket glöggmärke är godast?
Blossa och Grytthyttan
Har du firat jul utomlands någon gång?
Nej

Vilken jullåt är den bästa, varför?
När det lider mot. Vet inte men har alltid legat mig varmt om hjärtat.
Men finns måga fler jag hade velat haft med. Julmusik har alltid varit något fint till Jul för mig=)

Vilken julfilm är den bästa, varför?
Mupparnas Julsaga  eller Tomten är far till alla barnen- en jämn kamp
Bästa julkalender?
Mysteriet på Greveholm är nostalgi.

Vilken artist tycker du är juligast av alla?
Loa Falkman
Har du varit Lucia någon gång?
Ja i gymnsasiet.
Vad är ditt bästa råd för en bra jul?
Skit i stressen och njut av glädjen.

Slutligen: berätta om ett julminne som betyder mycket för dig..
Den första Julen jag å Adde firade tillsamans med glögg , en kaptin morgan och att öppna Julklappar 00.01 på Julaftonsnatten.
#1 - Lisas Vinterland

Men tack söta du för det! Din blogg gillar jag också skarpt! Återkommer hit varje dag :D Härliga svar ;D Så vi har samma favoritlåt, den är ju bara underbarast! Håller med, det finns massa andra jullåtar som också platsar men den där tycker jag är riktigt i toppen :)

#2 - Sandra

Ja den är verkligen Jul och så stämmningsfull =D