sandransjul

Julefrid

Å har nog hittat en ny favorit bland Julmagasinen. Julefrid inhåller Julenkänslor från förr  med Julsånger och deras historia, Jenny Nyström och Karl Larsson repotage, Julberättlser från förr, natur och tomtar och änglar.

Lite av sånt som ligger mig varmt om hjärtat som är lite besatt av att ha en historia som berättar om svunna tider och hur det kunde vara förr i verklighet och fantasi. Särsklit "svensk" kultur/historia, ja blir "svensk" för är man petig så finns det oftast en historia hur det blev "svenskt".

Oj vad omständigt det blev då, men hur som helst vill jag rekomendera Julefrid.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


#1 - Lina

Jag har varit lite tveksam till den här, men med tanke på vad du skriver om den (och jag älskar också julen förr) så känns det som om jag måste köpa den

#2 - Marie/Underbara Juletid

Vad kul att läsa att du gillar den. Det finns ju så många tidningar att välja mellan nuförtiden så det är svårt att bestämma sig.

#3 - Sandra

Ja skall lägga mig i sängen och läsa den om en stund=D