sandransjul

1 Advent

Hade lite svårt att sova inatt efter allt Julpyntande och Julstädande så jag

klev upp strax före tolv så sitter fortfarnade i min nya Julpyjamas.

Men söndagar skall man passa på att softa så mycket det går

Och idag är det ju som sagt 1 advent och blev Julmust, Julkaffe och Julknäcke till frukost

tyvärr glömde jag köpa ost;)  Nu är det äntilgen på rikitigt Jul enligt mig.

 

Och ikväll blir det LilleJulbord för oss med lax, sill, potatis, prinskorvar och mer som hör till

och så fick vi  " Nystyckad" älgfärs av pappa och M igår så Adde skall göra älgköttbullar till Julbordet.

 

Vill varmt rekomendera att göra älgkötbullar till Julbordet är supergott min syster svärmor gör underbara sådan.

Sen när vi ändå är inne på Julbord så brukar min syster (firar jul hos syrra med familjer) köpa struts och det är ju supergott  blir en liten brytning till fläsksmaken i köttbullar och prinskorvar.

 

Nej nu leta Julklappar och sen en Julfilm...

Fortsatt glad  1 Advent.

 

 

 

 

 

 

 

#1 - Lisas Jul

Det är ju bäst, älgköttbullar! Min brorsa jagar så vi har det varje jul :D GLAD ADVENT på dig!

#2 - Sandra

Å det är så gott. Glad Advent på dig med=)