sandransjul

10 Julfrågor

... med 10 julfrågor, hoppas att du vill vara med!

*Hur ser din/dina adventsljusstakar ut i år?

*Byter du till julgardiner?

*När tar ni in granen?

*Riktig gran eller plast?

*Vilket är ditt favoritjulgodis?

*Vilken är din favoritjulkaka?

*Vad gillar du bäst på julbordet?

*Vilken är din favoritjulskiva?

*Vilken är din favoritjullåt?

*Vilken är din favoritsnutt i Kalle Anka på julafton?

 

hittade hos http://julen.gladers.net/

 

 

Svar:

*Mina Adventsljustakar är röda i varadagsrummet (2st ett i varje fönster)

I sovrummet är den vit

I köket är det en i trä

 

*Självklart byter jag till Julgardiner: rödrutiga i köket, Blå med guld änglar på i vardagsrummet

och vita med ett tomtelandskap i sovrummet=)

*Vi klär alltid granen den 23, både min och sambons familj har samma tradition:D Så var enkelt att komma överens=)

* I år blir det riktig Julgran och det det är väl det man vill ha?

* Aladinasken eller Fudgen =P


*Julkakan är väl : Cheesecake med pepparkaksbotten, vit och mörk choklad och Lussebullar räknar jag med =)

*  På Julbordet gillar jag: Nubbesallad, köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, vörtbröd, lax, ost, Julknäcke, ägghalvor =)

* Absolute Christmas eller nån gammal som vi haft i alla år med blandade svenska artister.

*  The Christmas song tror jag=)  och många fler...


* Hahaha Gillar när dom sjunger "Ser du stjärnan i det blå"