sandransjul

Nu är det jul igen.
Välkomna till min Julblogg, här bjuds det på lite allt ting som hör julen till, en personlig julblogg med tankar och tips.

Jag får alltid julfeber, det menas att jag längtar någor fruktansvärt till denna högtid och dess förbredelser, oftast börjar denna åkomma redan i slutet av augusti, men litte vett får man ha så jag kan oftast hålla mig från att börja planera inför julpynt och julklappsinköp ialla fall tills oktober.

Men nu känenr jag att julfebern med all sin rätt intagit min själ.

Inte långt kvar tills första advent. 29 november i år.

För mig har julen och dess tradtioner betytt mycket, jag älskar förbredelserna och pyntet och den där känslan som liksom finns inom en denna tid på året.




Ja alltså är det snart dags att ta fram Adventsljustakar, Julstjärnor, Elljusstakar, Julgardiner och det andra pyntet och få tända det första ljuset i adventsljustaken.


Jag tänkte försöka mig på att pynta lite extra i år. Lite julblommor och mera Julpyssel.

Nu är jag även stolt ägare till en Julstjärna (lampa) som skall få bo i sovrummets fönster.
Ett vitt litet arvegods:) skall bli roligt eftersom jag sedan jag flyttat hemifrån enbart haft elljustakari varje rum. Sen behöver jag lite nya julgardiner till sovrummet och köket.
och lite annat pyssel.

Just nu snöar det på landet där jag befinner mig. Härligt hoppas det kommer snö till första advent med. Nu skall jag söka runt efter lite ideer sen skall jag beställa tåg biljetter.

Tyvärr har jag ingen digetal kamera så jag får försöka fixa lite juliga bilder så gott det går:)

ha en underbar dag.