sandransjul

Pyssel
Börjar få julfeber, inte långt kvar till första advent:)

Idag har jag besökt våran källare, tog upp Julpyntet för att se om allt fanns och funka.
Det mesta såg bra ut förutom en elljusstake som skall få nya lampor, ja just det ljusmanschetterna, har ju försvunnit så såna måste inför skaffas. Har gjort en lista med lite smått som skall fixas inför 1 advent:)

Fann ett änglaspel med som jag satt och byggde ihop, var ganska knepigt:O hahaha sen är jag ju inte den bästa på den sortens pyssel;) Men nu är den ihop byggd och plingar fint.

Sen tyckte jag det var en god ide att tvätta alla Julgardiner och dukar, för hand eftersom vi ej äger en tvättmaskin och onödigt att gå till tvättstugan.
Doft mandel om dom :) Måste även laga lite gardiner.



Såg även mina fina tomtar :) Vissa tomtar är speciella, hahaha en har jag haft sen jag var liten och han är faktikt ganska ful, Adde gillar inte honom men han får ändå komma fram varje år:)
Precis som tomten med löst huvud som i och med det: vrider på huvudet ( har gått sönder i barndomens dagar) Sen en sån där sjungande tomte, som tappat både sångrösten och ljuset.
Alla är fula som den men så speciella hahahaha=)

Ja, tänk att det är så speceillt med julsaker, det flesta av dessa har jag haft med mig genom åren eller arvt :)
Jag älskar dom verkligen, förra året skulle vi sätta upp en flagg girang i granen som min mormors bror alltid hade i Julgranen när man var liten, men där hade mössen varit och kalasat :/
Några saker jag saknar är en spelande kyrka och en julkrubba :)

Ja snart är det dags för allt Julpynt att komma upp men inte förrän på lördag, dagen innan 1 avent är dagen D hemma hos oss.


Apporopå min julstädning så är det mesta klart skall bara köra en finputsning lite närmare advent.
Nu förstår jag varför min farmor alltid har en skurtrasa i handen, dammar man i ett rum och går till ett annat så har det dammat igen när man kommer tillbaka:O Men som sagt bara hålla efter :)




Fullt ös medvetslös:)