sandransjul

Elisabetsdagen
Grattis alla som heter Elisabeth på något vis=) Min syster, mamma, systerdotter, svärmor och ena svägerska och jag själv har detta namn som andra namn:)

I vår familj är denna dag väldigt speciell,  det flesta av flickorni familjen har fått namnet Elisabet i andra namn, vilket därför gjort att just denna dagen blivit lite speciell.  När mormor levde kom hon,  henes bror och syster hem till oss på Elisabethsdagen för att baka årets första  pepparkakor.
Man fick lite presenter och man umgicks :) Lite försmak på Julen kanske=)
Men nu är mormor borta sen länge, men vi har så gott vi kunnat fört tradtionen vidare varje år.
Denna tradtion vill jag gärna låta min barn uppleva i framtiden om jag får chansen.
Tror namnet Elisabeth kommer följa oss ett bra tag till på något sätt.

Så idag skall jag å Adde baka pepparkakor när han kommer hem.

Måste hitta pepparkakasformarna.

Idag började Julstäda lite smått i sovrummet, bra att starta i tid känner jag:)