sandransjul

18 december
Igår gick inte min planering som tänkt skulle ju diskat och fixat.
Fick ett paket, med en klänning till mig själv och Julklappar.
Klänningen satt jättefint men självklart skulle den sista biten på dragkedjan ( i sidan)  inte gå igen för jag är så tjock hahahaha, finns ingen större storlek heller. 
Men jämrans vad fint den sitter annars, får väl sätta på en kofta då syns ju inte den sista glipan.
Den trolla bort både mage och lår :)

Bröt ihop lite innan jag kom fram till koftlösningen eftersom jag är så jävla känslig jämt angånde kläder och storlekar. Hahahaha men skam den som ger sig=)

Ja just det sen berättar Adde att det var något kallt i badrummet, ja klart som fan det var kallt hade ju snöat in :O
Fönstret hade ju en stor glipa även fast det var helt stängt med haspar och allt. scampooflaskor och duschkrämer var täckta av snö:P Då kände jag Julkänsla även i duschen faktiskt=)

Ja så la jag mig på soffan lite för att vila men eftersom Adde var tvungen att sen hockeyn för det var ju så intressant, så somna jag av trisses tror jag eller så var det den där  Niklas Vikegård- galningen som tog knäcken på mig.  Sov 13 timmar.


Idag har jag varit på jobbet där jag vikat ett tag nu, och jobbt sista dagen, sagt God Jul och adjö.
Sen efter det så hämta jag ut lite flera Julklappar, massa böcker som nu är inslagna.
Väntar fortfarnade på  ett paket med filmer till pappa bla.
Snart är alla klappar klara=)

Ja nu har jag precis ätit nudalar till middag mycket gott så här då man är lite fattig innan löning på tisdag:P
På tisdag blir det att leta efter gran och mera Julklappar.
Då skall även min del av Julmaten inhandlas, ingedienser till Nubbesalladen och ost och kex.
Jag är som sagt väldigt kräsen vad det gäller fisk ogillar fisk överlag förutom konstigt nog sushi och just Nubbesallad.
Så det blir mitt bidrag till Julbordet.

Jag nu är det minnsan På spåret:) det gillar vi.
Nu skall jag ta kvällning å sen fortsätta mitt projekt med att Julrimma till paketen.
Jag gillar sånt trams =)



Här under är världens godaste nubbesalld.




NUBBESALLAD

8 portioner

3 förpackningar matjessill (375 g sill x 2)
5-6 hårdkokta ägg
4-5 kokta kalla potatisar
2 gula eller röda lökar
4 dl gräddfil
1 dl majonnäs
1/2 dl hackad dill+gräslök
Salt och peppar efter tycke och smak

Garnering
citronklyftor
dillkvistar

Skär sill, ägg, potatis och lök fint,
tillsätt resten och rör om försiktigt.

Garnera